Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Co zamiast B20F 116

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Co zamiast B20F 116
Autor Wiadomość
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post Co zamiast B20F 116
Założenia SWAPa są proste. Nie rzeźbić w zawieszeniu silnika i zespole napędowym. Gdyby chciało mi się rzeźby - wstawił bym B234 Z SAABa. Ale operacja ma zająć góra dwa dni i być możliwie najtańsza

Analizowałem, kombinowałem etc....
W grę wchodzi praktycznie jeden silnik:
renówki F7R 710, 16V, 150KM, 188Nm
Stosowany w Clio i Megane Coupe.

Silnik ten ma taki sam blok ja posiadany B20F. Rożnica jest w głowicy - 16V, układzie sterowania - Fenix 5 lub Sirius 32.
Tarcza sprzęgłowa o średnicy 215mm. Docisk mocniejszy. (460N)
Skrzynia biegów może zostać obecna. Jak się rozsypie to wymienię na JC-5

kosztowo mam nadzieję zmieścić się w 2k zł
Silnik (kolektory, wtryskiwacze) - 1200
Wydech - 200
Osprzęt elektryczny - 500 (ECU, wiązka, dwa czujniki, cewki zapł.)

Osprzęt jak rozrusznik, alternator, pozostaje stary
Oczywiście robocizna własna poza spawaniem wydechu.

Uważam że jet to najtańsza i najprostsza metoda zwiększenia mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:32, 15 Maj 2011 Zobacz profil autora
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1511
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
150 KM i tylko 188 Nm?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:52, 15 Maj 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jedno z drugim się nie łączy i nijak się ma do siebie.
Jest to wolnossący 2l silnik. więcej nie oczekuj.

W SAABie 2,3 jest też 150KM i 217 Nm ale to jednostka 2,3l.
W dieslu 1,9 jest 116KM i 220 Nm.

Moment obrotowy zależy od kąta wyprzedzenia zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:18, 15 Maj 2011 Zobacz profil autora
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1511
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jednak co suszarka to suszarka Smile

Ciekawy projekt, nie powiem Very Happy czekam na postępy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:45, 15 Maj 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
F7R już zanabyty Wink

____________________________

No to się zaczęło Smile
Stary silnik a właściwie cała rama "zrzucona".
Silnik rozrojony czyli zdemontowany osprzęt. (łapy, alternator, rozrusznik)
Wiązka silnika także zdjęta.
Skrzynia biegów odkręcona.
Wnęka silnika opróżniona do malowania

Ufff .... jutro dalej;)

Garść Fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:33, 04 Lip 2011 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 778
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Moim skromnym zdaniem gra nie warta swieczki . Momentu Ci nie przybedzie wyczuwalnie ,silnik mniej elastyczny od poczciwego b20f . Koni owszem wiecej ale to moment przyspiesza a nie konie ktore sa dostepne o wiele wyzej niz w starej jednostce. Ja bym albo wchodzil w sprawdzony silnik b18ft i dlobnol go chipem na 155 km i 240nm a mozna i wiecej albo silnik v40 t4 ale tu znowu o wiele wieksze koszta oraz wieksze problemy ze swapem do ogarniecia.Mimo wszystko trzymam kciuki za ten projekt


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:09, 04 Lip 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Silnik rozdzielony ze skrzynią.
W/g założenia łapy i mocowanie osprzętu pasuje. Podobnie jak i skrzynia biegów. Na razie jedynym nie pasującym elementem jest osłona koła zamachowego. Szczelina pozostaje niewielka, ale jest. i należy ja czymś zakryć Sad
Kilka "zonków" wyskoczyło. A jakże.
Do naprawy przegub wewnętrzny prawy - rozleciał się.
Do wymiany poduszka tylna skrzyni biegów - niestety także rozleciała się.

Komora silnika Oczyszczona i zdemontowana. Jutro będzie lakierowana.
Przewody hamulcowe sztywne zdemontowane. Nowe czekają na założenie Wink

Czekam na części. Wspomniana poducha, Czujnik prędkości Halla,"Niebieski" Loctite, Sprzęgło kpl. Nie wiem co z przegubem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:25, 05 Lip 2011 Zobacz profil autora
konkwista
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

Post
Podziwiam, masz naprawdę chęci, mi by się nie chciało. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:53, 05 Lip 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale potem jaka frajda jak bryka sunie. Jesteś pewny każdej śrubki, każdego trybika że to wszystko się zrobiło samemu.

Odpalasz pierwszy raz. Najpierw serce w gardle - czy odpali, czy wszystko po dokręcane. Czy wszystko na miejscu?

Dźwięk odpalonego silnika to wówczas najpiękniejsza melodia dla ucha Wink

-----------------------------------------------------

Graty w końcu doszły Wink
Nowe sprzęgiełko Sachs'a założone, Silnik połączony ze skrzynką biegów.
Osprzęt dozbrojony.

Komora silnika pomalowana. Kolorek wyszedł Za..... Very Happy

Jutro chwila oddechu ... jadę w poszukiwaniu .... czujnika prędkości. Może wykopie mocniejszy alternator (co najmniej 90A). Mam upatrzoną Lagunę.

Foty:
Silnik:
[link widoczny dla zalogowanych]

Komora silnika
[link widoczny dla zalogowanych]

--------------------------------------------------------------------------------
Toczydełko już pod blokiem. Wczoraj, nocką zostało dociągnięte.
Silnik oczywiście siedzi na miejscu. Zmieścił się z dokładnością do 5mm. Wink Wszelki serwis należy wykonywać przez otwór chłodnicy i wentylatora
Zawieszenie też uległo remontowi. Wymienione zostały wahacze, patyczki, mocowanie stabilizatora, klocki, odpowietrzniki.
Poddałem się przy tylnych tarczach. Nie posiadam praski do montażu łożyska. To dokończę w innym warsztacie. Z tyłu też wymieniłem patyczki, mocowanie stabilizatora i amorki.
Przewody hamulcowe zarówno sztywne jak i giętkie są nowe.
Rama przednia odczyszczona, oderdzewiona i pomalowana.
Wszystkie płyny fizjologiczne też nowe.

Kończę montaż pierdołek, Zabawa będzie z linką gazu. Oryginalna za kusa Smile

I kilka dni odpoczynku. W końcu zasłużony urlop.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:49, 16 Lip 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Oj wiele czasu zeszło niż zabrałem się za Volvinkę.
W skrócie - zmiana pracy, jesienią przybył nowy członek rodziny. Teraz już odchowany, ale wciąż pożeracz czasu no i dotrzymuje mi towarzystwa przy dłubaniu przy samochodzie. (To owczarek szkocki Colie. Więcej było z nim roboty niż małym dzieckiem Wink).

Oki .... koniec rozwodzenia się. Zimą przygotowałem sobie listę "ToDo", harmonogram prac, na nowo opracowałem schematy. Czyli cała teoria. Niestety pracuję w garażu podziemnym i mrozy mnie zniechęciły skutecznie. Ale wiosna i ....

Układ ELEKTRYCZNY
Przeróbce musiały ulec obydwie wiązki znajdujące się pod maską.
Założyłem że czujniki informacyjne, alternator połączę ze światłami, chłodzeniem i zasilaniem. Jednocześnie przywróciłem stan fabryczny zasilania świateł. Były kombinowane przez "fachowców". Znalazłem (chyba) problem z impulsatorem prędkościomierza. zardzewiały wtyk z zerową przewodnością.
Druga wiązka to sterowanie silnikiem zarówno Pb jak i od razu wplotłem układ LPG. zachowałem położenie ECU - prawy słupek A w kabinie pasażera. Zasilanie silnika jest położone nowymi przewodami ze względu na inny układ wtryskowy. Przy ECU znajdują się bezpieczniki i przekaźniki. Sterowanie wentylatorem chłodnicy jest z ECU silnika poprzez przekaźnik klimatyzacji.
Wczoraj sprawdziłem część układu (wskaźniki, oświetlenie etc). Dziś przekuwam złączki zasilania wentylatora i ECU. Zmieniam też klemę.
Wiązka kabinowa również poprawiona. Założona stacyjka z dorobioną wkładką. Wentylator nagrzewnicy sterowany elektronicznie PWM.
Zmienione położenie klaksonu i alarmu.
(Modyfikacja polega na założeniu syrenki na dotychczasowy klakson. Klakson natomiast jest podpięty bezpośrednio z kierownicy poprzez przekaźnik do klaksonu).
Zmieniony zestaw wskaźników oraz komp. pokładowy. Wymagało to zastosowania innych czujników temperatury - 1-wire. Zostawiłem oczywiście przewody do starych NTC.

Układ WODNY
Jejku i tu zabawa. Wymieniona nagrzewnica. Odprowadzenia do reduktora LPG. Przeróbka układu odpowietrzania i doprowadzenia płynu. pozostał montaż wentylatora (nie wiem jeszcze czy oryginalny się zmieści. i chłodnicy - oryginalna za mała.

Układ ZASILANIA
Przewód paliwowy z filtra wymieniony na lity. Bez łączeń. Zmieniony układ dolotowy. Zastosowałem stożek. Odma będzie miała ujście poprzez filterek. To z braku miejsca na przewody. Z przodu silnika zrobiło się ciasno. Zamontowane wtryskiwacze gazowe i ich zasilanie LPG. Dysze są w postaci tulejek zakładanych na wtryskiwacze benzynowe. Czyli obyło się bez nawiercania kolektora. Usunięty zawór EGR (recyrkulacji spalin). Troszkę przerobiony EVAP. sprawdzony czujnik poziomu paliwa.

Inne
Wymieniłem drzwi pasażera, założyłem siłownik w drzwiach kierowcy i sterownik radiowy CZ.
Linkę otwierania wlewu paliwa i bagażnika zastąpiłem siłownikami elektrycznymi. Zmieniłem położenie światła p.mgielnego tylnego. jest zamiast lewego św. cofania w lampach głównych.

Na razie tyle. A czas goni ;(


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:29, 01 Cze 2012 Zobacz profil autora
Matt90
Młodszy użytkownik
Młodszy użytkownik



Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. I Jak tam swap ogarnięty? Smile f7r tam wkładasz Do volvo?te słynne 16V renault..


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:19, 01 Lis 2012 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak, te 150 kucy.
Teoretycznie ogarniety. Praktycznie - tylko podłączyć ECU i spróbować odpalić. Na razie bez wydechu. Ale jeśli w ogóle ruszy to wizyta u tłumikarza wszystko załatwi.

Ale żeby tak samochód mógł w ogóle wyjechać z garażu walczę ze zderzakami. Przedni już siedzi w komplecie (czytaj belka, absorber i zderzak) Uprzednio połatany i solidnie poskręcany łącznie z halogenami i grilem.
Tylny będzie na razie sama skorupa na połatanych ślizgaczach bocznych i pewnie taśmie dwustronnie klejącej. Belkę w całości zebrałem do reklamówki a absorber leży w piwnicy i czeka na belkę.

Do zamontowania jeszcze ECU gazowe (by nie dyndało nad nogami pasażera) dół deski rozdzielczej, (podzieliłem ja na dwie części) oraz podłączenie komputerka pokładowego i zestawu wskaźników.

Pierdoły estetyczne. Listwy szyb bocznych, wyrównanie reflektorów (po wymianie sprężyn gazowych się nie domykają). ustawienie rygla drzwi pasażera, podajnik pasów kierowcy do załatania.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:14, 04 Lis 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin