Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
wałki z wolnossaka do turbo

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
wałki z wolnossaka do turbo
Autor Wiadomość
ostry
Moderator
Moderator



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

Post wałki z wolnossaka do turbo
Kiedyś o tym myślałem i dziś mi się przypomniało, ktoś zna jakieś turbo z wałkiem od wolnossaka? albo chociaż jakieś legendy na temat przyrostu mocy?
Nie wiecie czy pasują p&p?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ostry dnia Śro 22:10, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 22:03, 11 Sty 2012 Zobacz profil autora
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Wałek od B18E kojarzy mi się jako ten z krzywkami o większym wzniosie. Ale ogółem lepiej jest założyć całą główkę.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:23, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
ostry
Moderator
Moderator



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

Post
a główka z b18e zdzierży boost? czy trzeba odprężać?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:37, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie o czym tu piszecie ! Przekladka calej glowicy ! Nic z tego nie bedzie bo glowica w turbo jest przystosowana do pracy w podwyrzonych temperaturach przez zastosowanie innych zaworow nie wspominalac o zupelnie innych luzach zaworowych chociaz to pewnie by przeskoczyl . Co do walka to moze by podeszedl ale pytanie po co takie kombinacje lepsze efekty osiagniesz Ostry przez podmiane kompa sterujacego silnikiem na ostatni wypust czyli niebieski bo on zupelnie zmienia charakterystyke ciagniecia turbo pelen moment obrotowy masz juz dostepny przy 2100obr zamiast przy 3200obr.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:47, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
WIem, ze paru gosci ktorzy bawili sie w grube mody z silnikiem T stosowalo glowice od B18E, wiec raczej nie sadze zeby robili to jako sztuka dla sztuki. Poczytaj Ostry na euroforum o tym.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:58, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Tak pewnie ze sie bawili tylko pytanie jak dlugo silnik po tej operacji byl sprawny.Glowica sie nie wypala w ciagu paru godzin . Silnik B18FT to prosty silnik mimo wszystko zaprojektowany bardzo solidnie i z glowa wynika to tez ze nie jest wysilony i jest bardzo dobrze spasowany o czym swiadcza wyniki z chamowni gdzie po 200tys przebiegu czesto parametry wyplute sa lepsze niz zakladal producent. Ostry jesli chcesz mozesz zamieniac glowice lub tylko sam walek tylko zadaj sobie pytanie po co? Chlopaki na forum apm 20v wymieniaja walek w ssacy w silnikach 2.2 20v od audi s2 ale dopiero gdy brakuje im mocy po chipie i wymienili juz turbine na wieksza i przeprowadzili wiele innych modyfikacji w dolocie i wylocie. Zamiana waleka moze poprawic efektywnosc silnika ale juz nie koniecznie jego elastycznosc i tu moze byc "pies" pogrzebany celowosci wykonywania tej operacji.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:30, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
ostry
Moderator
Moderator



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

Post
BDB właśnie przed chwilą wróciłem z euroforum Wink akurat też ktoś tam pytał o temat.
Co do przekładki wałka to było pytanie czysto teoretyczne, póki co nie zamierzam swojego zmieniać, bo jestem świeżo po remoncie głowicy Wink
Co do kompa, myślę, że zamiast kupować niebieski, lepiej zainwestować w DETa i dać do wystrojenia. Ja mam taki zamiar u siebie, ale najpierw hamownia serii i mechaniczne ulepszacze. Strojenie na sam koniec. Jak dobrze pójdzie (z kasą) to wiosna/lato zaczynam zabawę.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:53, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Można podmienić wałek - jeśli jest "ostrzejszy". Nie zapomnieć o spręzynach zaworów. Cała głowica - raczej nie.
Jesli podmieniać to na tę z F7P Renault. 16V.

Tylko jest jedno małe ale ... pasek rozrządu. Ile on wówczas wytrzyma.

I można się spodziewać że fura będzie fruwać nie tylko latać.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:40, 29 Sty 2012 Zobacz profil autora
Gość








Post
randzit napisał:
Można podmienić wałek - jeśli jest "ostrzejszy". Nie zapomnieć o spręzynach zaworów. Cała głowica - raczej nie.
Jesli podmieniać to na tę z F7P Renault. 16V.

Tylko jest jedno małe ale ... pasek rozrządu. Ile on wówczas wytrzyma.

I można się spodziewać że fura będzie fruwać nie tylko latać.


Śmiać mi się chcę jak czytam ten wątek, a szczególnie ten post. Głowicy z F7P nie założysz do B18FT, czy jak według projektanta się ten typ silnika nazywa (co prawda bez turbiny) F3Na. Nie chodzi o to, że F7P jest w przeciwieństwie do B18FT 16 zaworowy, ale dlatego że F7P ma 1764 ccm pojemności, która jest wynikiem większej średnicy cylindra (skok tłoka jest dokładnie identyczny we wszystkich tych silnikach). Jeżeli wałek jest dla kogoś za tępy, niech szuka wałka od F3Na L742, jest ostry i do B18FT skoro to niemal te same silniki pasuje.
Nie 23:26, 09 Gru 2012
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
Ciekawe rzeczy koleś tutaj pisze Arrow [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:50, 19 Sie 2013 Zobacz profil autora
Gość








Post
właśnie skończyłem projekt modyfigacji głowicy w Turbo. wałek do glowicy wchodzi ale tżeba głowice, zawory i prowadnice troche poprzerabiać.
wkładając wałek od wolnossaka bez przerubek można zrobić głowicy krzywde
Czw 8:30, 05 Mar 2015
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin