Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Czujnik położenia wału korbowego - wymiana

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Czujnik położenia wału korbowego - wymiana
Autor Wiadomość
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post Czujnik położenia wału korbowego - wymiana
cd...

Wymiana czujnika obrotow walu korbowego.

Wiem, ze to bardzo podstawowa praca, ale moze ona byc traktowana jako sequel do tematu "Zawor wolnych obrotow - wymiana"

---

Funkcja/Przeznaczenie

Czujnik obrotow walu korbowego ma za zadanie monitorowania pozycji walu korbowego. Te informacje sa uzywane przez system zaplonowy do kontroli czasu zaplonu oraz innych parametrow silnika.

Zanim czujnik byl dostepny, czasy zaplonu byly regulowane recznie.

Czujnik obrotow walu korbowego zazwyczaj jest polaczeniem magnesu i cewki indukcyjnej, moze tez bazowac na(...... musze nad tym tlumaczeniem popracowac...)

Zwyczajowe miejsca mocowania czujnika to glowny blok silnika, kolo zamachowe i czasami na wale korbowym.

---

Dlaczego nalezy czyscic czujnik?

---

Czasami czujnik moze ulec zabrudzeniu (np. olejem - bgdckbstr) co moze wplynac na jego niewlasciwe funkconowanie i przesyl falszywych danych. (Czujnik nie bedzie dzialal wlasciwie)

Jak mowia czlonkowie Forum oraz mechanicy RAC, to jest slaby punkt silnikow Renault, dlatego nas to dotyczy.

---

Tego bedziesz potrzebowac:

Plaski srubokret
11 mm klucz oczkowy z dluga raczka (20cm)
Szczuple palce
Welna stalowa+stara szczotka do zebow
Male naczynie z woda z cieplym mydlem
Jednorazowe rekawiczki (opcjonalnie, ale warto miec!!!)

Przewidywany czas (wlaczajac czyszczenie czujnika):

Poczatkujacy: --- 30 minut
Ekspert: ----------10 minut

---

Czujnik obrotow walu korbowego umiejscowiony jest z prawej strony na bloku silnika, ponizej kopulki aparatu zaplonowego (czyli patrzac zza kierownicy - z lewej - bgdckbstr)







Zdemontowany czujnik



---

Krok 1

Zdemontuj puszke filtra powietrza (to w czym filtr jest osadzony)

Krok 2

Uzywajac plaskiego srubokreta poluzuj opaske przytrzymujaca gumowa rure prowadzaca powietrze do kolektora dolotowego (upewnij sie, ze nic ci do niej nie wpadlo)

Krok 3

Uzywajac plaskiego srubokreta poluzuj opaske przytrzymujaca gumowa rure prowadzaca powietrze do kolektora dolotowego (z drugiej strony)

Krok 4

Rozlacz wtyczke czujnika obrotow walu (nie trzeba odlaczac akumulatora)

Krok 5

Uzyj klucza 11 mm i odkrec obydwie sruby trzymajace czujnik

Krok 6

Wyjmij czujnik

---

Czyszczenie

Sa rozne sposoby czyszczenia, ja uzylem welny stalowej (popularny druciak do garnkow-bgdckbstr) i cieplej wody z mydlem. Uwazaj, aby nie zamoczyc wtyczki elektrycznej.

Suszenie

Upewnij sie, ze czunik jest kompletnie suchy

Montaz

To samo w odwrotnej kolejnosci

(c)Piper1st, Volvo Club Europe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bigdickbuster dnia Nie 23:35, 04 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Nie 0:39, 04 Paź 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin