Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Prosty test silnika przed zakupem auta

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Prosty test silnika przed zakupem auta
Autor Wiadomość
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post Prosty test silnika przed zakupem auta
Zakup samochodu to zawsze loteria, a jeśli trafimy na minę- to często ewentualne naprawy potrafią znacznie zwiększyć koszt samochodu. Warto więc wykonać proste czynności umożliwiające sprawdzić stan przynajmniej silnika.

Istnieje pewien płyn wchodzący w reakcję z dwutlenkiem węgla. W przypadku, gdy dwutlenek węgla (spaliny) pojawi się w układzie chłodzenia- płyn, będący w testerze przypominającym rurkę fermentacyjna do dymiona, wchodząc w reakcję z CO2 zacznie zmieniać kolor z niebieskiego na zielony lub żółty.

Jeśli tak się stanie- oznaczać to będzie, że spaliny dostają się do płynu chłodniczego.Spaliny mogą tam pojawić się tylko w 3 przypadkach- uszkodzona uszczelka, pęknięcie głowicy lub pęknięcie tulei cylindra. Jeśli silnik ma tendencję to jednej z tych 2 ostatnich przyczyn- należy odpuścić zakup takiego auta.

Tester montujemy zamiast korka zbiorniczka płynu chłodniczego. Posiada on w zestawie własny korek o stożkowym kształcie i powinien pasować do większości zbiorniczków. Następnie wlewamy płyn reakcyjny tak, żeby zapełnił dolną rurkę testera i sam spód obydwu zbiorniczków wyrównawczych.

Sam test wykonujemy w dwóch etapach. Pierwszy- odpalamy ZIMNY silnik i wykonujemy test do momentu pełnego rozgrzania silnika. Test wykaże, czy któryś cylinder nie "puści bąka" do układu w momencie rozgrzewania, czyli podczas rozszerzania metalu. Następnie wyjmujemy tester, zakręcamy korek i jedziemy "spałować" auto. Po chwili zatrzymujemy parowóz i nie gasząc silnika delikatnie odkręcamy korek zbiorniczka, uważając, żeby nas nie poparzyło. W zdrowym samochodzie powinno lekko syknąć i tyle. Jeśli płyn zacznie się burzyć- mamy już powody do zmartwień. Wstawiamy tester i obserwujemy go przez mniej więcej 15 minut. Jeśli płyn zmieni kolor- dziękujemy sprzedawcy i szukamy innej fury. Tak oto wygląda tester :

[link widoczny dla zalogowanych]

Dobrze jeszcze sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach, ale to już trochę więcej zabawy i sprzedawca może nie chcieć zgodzić się na grzebanie przy silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:23, 06 Lip 2017 Zobacz profil autora
irbis
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1762
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

Post
dzieki wielkie za prosty i zrozumialy opis Cool
Arrow


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:33, 07 Lip 2017 Zobacz profil autora
Bartek4
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Frankfurt / Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku trochę mnie przeraził Twój test:
Ostatnio oglądałem auto 3.0 V6 i po pałowaniu otworzyłem maskę i korek od chłodzącego i zaczął tryskać...
Czy fura z automatu jest skazana na gruba awarie?! Czy takie rzeczy jak różne ciśnienie układów, różne ciśnienie atmosferyczne nie maja na cała akcje wpływu?
Tylko dodam ze na auto już zaliczkowalem wiec ubierz to proszę w jakieś ładne słowa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:01, 07 Lip 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Płyn chłodniczy zaczyna wrzeć znacznie powyżej 100 stopni, to nie woda. Temperatura rzędu 90-100 stopni nie ma prawa wywołać żadnej reakcji. Dodatkowo układy chłodzenia posiadają system odpowietrzania, jak np w korkach w naszych zbiorniczkach, więc delikatne wahania ciśnienia spowodowane zmianą temperatury płynu są niwelowane.
Prawda Bartku jest taka, że zdecydowana większość starszych aut na polskich drogach ma mniejszy lub większy problem z tym tematem. Najczęściej to tylko wypracowana uszczelka i da się z tym jeździć, tylko co wtedy, gdy pęknięta będzie jednak tuleja lub głowica? Zwiększone ciśnienie w układzie spowoduje w końcu rozerwanie lub zrzucenie jakiegoś węża w układzie chłodzenia. Jak nie zauważysz kontrolki- zamordujesz silnik całkiem. U mnie we wszystkich autach był z tym problem, w 850, w V70 2 razy, a w C30 od razu po zakupie. Szczęśliwie w C30 to była tylko uszczelka, poskładałem silnik i odpukać od 50tys jest spokój. Mogę spałować auto, a po odkręcaniu korka ledwo syknie.

Oczywiście sam wzrost ciśnienia w układzie nie oznacza, że silnik jest uszkodzony (układ może być zapowietrzony). Ale na pewno mówi- "zrób Pan test". Tester kosztuje na Allegro 15zł. Głupotą byłoby się nie przekonać, nie sądzisz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pią 19:38, 07 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Pią 19:26, 07 Lip 2017 Zobacz profil autora
Bartek4
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Frankfurt / Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku jak najbardziej super sprawa ten tester i na pewno zostanie zakupiony mimo tego ze już żadnego auta nie zamierzam kupować. Ten bezładzie ostatni bo wszystko wskazuje ze mnie zrujnuje...
Wielkie dzięki !


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:31, 07 Lip 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
To zdradź co kupujesz, bo szukałem ale Volvo milczy na temat 480 3.0 V6...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:34, 08 Lip 2017 Zobacz profil autora
Bartek4
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Frankfurt / Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

Post
P 605
Na 480 już patrzeć nie mogę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:08, 08 Lip 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Bartek4 napisał:
P 605
Na 480 już patrzeć nie mogę Wink


Popatrz na moją, przejdzie ci Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:39, 08 Lip 2017 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin