Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Światła dzienne

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Światła dzienne
Autor Wiadomość
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post Światła dzienne
Pozwoliłem sobie przytoczyć temat z VF kolegi Arajs'a o tym jak zrobić fabryczne światła dzienne.

Niektóre modele (w zależności od rynku na który były przeznaczone ) są seryjnie wyposażone w światła dzienne działające cały czas a przełączające się na pozycyjne w momencie przekręcenia włącznika w pozycję świateł pozycyjnych lub mijania.
Ok. to tyle tytułem wstępu, teraz trochę konkretów:

1. Demontaż kierunkowskaza przedniego, który jest zintegrowany z światłem pozycyjnym.
Należy odkręcić śrubkę (widać ją po podniesieniu lamp) a następnie zwolnić blokadę
(taka sprężynka w szparze pomiędzy kierunkiem a zderzakiem) i wysunąć kierunkowskaz.
[link widoczny dla zalogowanych]

2. Wykręcić żarówkę pozycji, odłączyć gniazdo żarówki.

3. W gnieździe żarówki kierunkowskaza standardowo znajdują się dwa piny.
[link widoczny dla zalogowanych]

należy zrobić w gnieździe otwór na trzeci pin (ja wykorzystałem do tego podgrzany na palniku nóż kuchenny). W powstały otwór wstawić trzeci pin najlepiej taki sam jak oryginalny, po czym zamontować żarówkę 21/5W taka jak do świateł stopu.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

4. Złożyć całość w odwrotnej kolejności.

Te czynności to dopiero preludium, żeby wszystko działało tak jak należy włącznik świateł mijania musi być odrobinę przerobiony.

1. Demontaż włącznika świateł mijania.

2. Jeżeli masz włącznik w ręce to weź cienki wkrętak płaski i podważ odpowiednio plastikowe blokady żeby włącznik „rozebrać” na części.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uważaj żeby nie pogubić sprężynek i „bałwanków” które z niego wypadną, w sumie powinno być 6 sprężynek i 3 bałwanki

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli tak jest w Twoim włączniku to potrzebujesz jeszcze jeden bałwanek i 2 sprężynki (najlepiej z innego włącznika).

Pryz rozbiórce włącznika wypadną jeszcze dwie kuleczki i dwie sprężynki (uważaj żeby nie pogubić)
[link widoczny dla zalogowanych]

3.Kiedy masz już komplet czyli 4 bałwanki i 8 sprężynek powinieneś złożyć całość umieszczając te elementy w gniazdach i składając całość delikatnie żeby nie połamać plastików.
[link widoczny dla zalogowanych]

4. montaż włącznika w tablicy wskaźników w kokpicie

5. otwórz skrzynkę przekaźników (znajduje się na podszybiu po stronie kierowcy po podniesieniu pokrywy silnika)
[link widoczny dla zalogowanych]

6. jeżeli nie masz przekaźnika sterującego światłami dziennymi wystarczy zmostkować gniazda przekaźnika zgodnie ze zdjęciem
[link widoczny dla zalogowanych]

7. zamknij skrzynkę przekaźników

Teraz wszystko powinno działać jak należy

Przeróbka włącznika świateł umożliwia skierowanie napięcia na żarnik 21W w żarówce którą zamontowałeś w obudowie w pozycyjnych w momencie kiedy włącznik jest w pozycji „0”.
Kiedy włącznik jest w pozycji świateł pozycyjnych i mijania na żarówkę kierowane jest napięcie na żarnik 5W.


A tak wyglądają światła dzienne w mojej V_480
Włącznik w pozycji „0” swiatła dzienne włączone
[link widoczny dla zalogowanych]

Włącznik w pozycji „postojowe” wyłączony zapłon
[link widoczny dla zalogowanych]

Poradnik by Arajs


Od siebie dodam, że młodsze auta 92' w górę z CEM III nie mają gniazda przekaźnika do świateł dziennych, przekaźnik jest już zespolony w CEM'ie, w takim przypadku przerabiamy tylko włącznik i oprawki żarówek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swital dnia Pon 19:35, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
Pon 14:48, 09 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin