Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tuning mechaniczny by Gawron

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tuning mechaniczny by Gawron
Autor Wiadomość
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post Tuning mechaniczny by Gawron
Na prosbe kolegi Wiewiora zapodaje troche informacji na temat modyfikacji B18FT.

Stage 1 moc ok. 160KM doladowanie do 1bar

Sprawa jest dosc prosta o ile silnik jest w dobrym stanie. Jesli nie to wiadomo ze trzeba go do tego stanu doprowadzic by nic sie nie rozsypalo. Silnik trzeba zalac jakims dobrym olejem najlepiej MOTUL 300V COMPETITION 15W-50
Pierwszy etap to glownie przeprogramowanie ECU. Oczywiscie warto zmienic filtr powietrza na stozkowy z dobrym dolotem powietrza z zewnatrz ale wystarczy tez wkladka. Mniej zeztrykcyjny uklad wydechowy(2,5" na jednym tlumiku) tez jest mile widziany i pozwoli na uzyskanie leprzego wyniku po strojeniu. Oczywiscie pozbywamy sie katalizatora ale pod zadnym pozorem nie montujemy zamiast niego strumiennicy. Generalnie jednak wystarczy samo strojenie.
Niestety w naszym kraju malo kto bedzie potrafil lub chcial sie podjac strojenia seryjnego ECU. W takim przypadku dobrym rozwiazaniem bedzie montaz tz. Swinki np. SMT6, SMT7, ECUMASTER. To ulatwi strojenie samochodu i wiekszosc polskich tunerow powinna ogarnac.

Stage 2 moc ok. 200KM+ doladowanie 1bar+

Etap drugi wymaga juz wymiany kilku rzeczy. Zmieniamy uklad dolotowy i wydechowy. Seryjne wtryski zastepujemy wydajniejszymi np. z silnika B230FT. Zmieniamy takze pompe paliwa np. na Walbro 255l/h. Turbosprezarka oczywiscie tez wymaga wymiany. Najlepszym wyborem bedzie garrett t25 lub t28 np. z Saaba. Niestety turbina nie bedzie pasowac idealnie i trzeba dokonac paru przerobek. Potrzebne bedzie kolanko strony goracej z turbiny t2 wczesnych B18FT. By zamocowac je do t25 trzeba dorobic adapter w postaci plytki o grubosci ok. 1cm (na forum 480 club europe jest opis jak to zrobic wraz ze zdjeciami, postaram sie je tu zapodac w wolnej chwili). Wlot od strony kolektora wymaga rozszlifowania. Oczywiscie mozna tez zlecic ta prace dobremu warsztatowi robiacemu customowe wydechy. Oni poradza sobie z zamontowaniem turbo tak by bylo dobrze. IC tez warto wymienic na wydajniejszy. Przyda sie tez chlodnica oleju (najlepiej z termostatem) ale nie jest to warunek konieczny. Najprawdopodobniej swiece tez beda wymagaly wymiany na zimniejsze NGK ZGR5B lub ZGR5A, NGK BPR8ES, Denso IW24. Naturalnie ECU wymaga przeprogramowania. Trzeba takze usunac blokade z komputera ktora nie pozwala przekroczyc doladowania 1bar. Doladowanie powyzej 1bara wymaga tez zmiany map sensora na 3barowy.

Troche mi sie spieszylo wiec mam nadzieje ze nic nie pominalem. To oczywiscie jeszcze nie koniec.
CDN.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GAWRON dnia Śro 22:45, 28 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Wto 1:05, 30 Cze 2009 Zobacz profil autora
Wiewiór
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzcińsko-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Post
W b18ft jest tylko kat i końcowy tłumik, więc rozumiem, że kat wylatuje a w jego miejsce strumienica i wymiana tłumika końcowego? Jakieś produkty godne polecenia? Szukałem na alledrogo tłumika ale nic do 480 nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:56, 05 Lip 2009 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
UWAGA Nie montujemy strumienicy. Srumienica to mit.

Zamiast kata idzie zwykla rurka dopasowana do srednicy wydechu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:35, 06 Lip 2009 Zobacz profil autora
mistrzu480
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

Post
Gdzie robiłeś ecu i jakie koszty ??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:49, 09 Lip 2009 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Strojenia jeszcze nie robilem. Koszt w zaloznosci od firmy ktora sie tym zajmie. Podejrzewam ze nie wielu podejmie sie strojenia seryjnego ECU i trzeba bedzie dorzucic "swinke"


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:36, 12 Lip 2009 Zobacz profil autora
nosmis
Młodszy użytkownik
Młodszy użytkownik



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

Post
GAWRON napisał:
Przerobka obejmowala miedzy innymi powiekrzenie kanalow i wymiane zaworow na wieksze. Moc nie jest powalajaca ale moment wzrosl sporo w stosunku do serii.

130KM 245Nm 0-100km/h - 5,99s
Po wystrojeniu dopiero bedzie sie dzialo.



Niezła ściema z tym 5,99 do 100 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:14, 15 Lis 2009 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Nosmis z czego wnosisz ze to sciema?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:25, 17 Lis 2009 Zobacz profil autora
nosmis
Młodszy użytkownik
Młodszy użytkownik



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

Post
Prawa fizyki i moje osobiste doświadczenie nie pozwalają mi wierzyć.

Założenia są następujące:
1. Moc 130KM
2. Moment obrotowy 245 Nm
3. Masa własna ok. 1000 kg.

Biorąc pod uwagę powyższe parametry ciężko jest mi wyobrazić sobie te 5,99 s. do 100 km/h. Samochody podobnej konstrukcji i o podobnym stosunku mocy do masy przyspieszają do 100 km/h w około 7,5-8 s.

Zresztą też mam Volvo 480Turbo i wiem jak ten samochód przyspiesza w serii oraz jak jego osiągi zmieniają się wraz ze wzrostem mocy.

PS. W jaki sposób mierzyłeś osiągi?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:01, 18 Lis 2009 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Pomiar robilem G-Techem

Moje autko jest odchudzone i wazy 900kg, ma skrzynie o krotszych przelozeniach co znacznie poprawia przyspieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:00, 19 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gość








Post
czekamy na cdn.. kiEDY nastąpi:)
Pon 10:27, 23 Sie 2010
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin