Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wymiana termostatu

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
f_maciej
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokołów Podlaski

Post Wymiana termostatu
Temat dotyczy wymiany termostatu w B18FT, ale z tego co mi się wydaje to we wszystkich wersjach silnikowych(nie licząc diesel'a) w serii 400 termostat jest w tym samym miejscu.


Odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego,a następnie korek spustowy(klucz 19) i spuszczamy płyn, w przypadku silnika B18FT bańka 5litrowa spokojnie wystarcza.






Dla wygody i lepszego dostępu zdjąłem elastyczny u-pipe przepustnicy i wypiąłem kostkę przepustnicy:


A tu widać wąż i obudowę termostatu:


Odpinamy przewód od czujnika temperatury cieczy, rozkręcamy opaskę z obudowy termostatu i ściągamy wąż, następnie odkręcamy 3 śrubki obudowy termostatu(klucz 10)


Obudowa termostatu jest z aluminium, które z biegiem czasu się utlenia, więc naleciałości przetarłem włókniną ścierną


Pakujemy nowy termostat, ja kupiłem wahler'a 92'C:


I w odwrotnej kolejności składamy wszystko do kupy, po włożeniu termostatu przykręcamy jego obudowę, zakładamy wąż zaciskając opaską(ja zawsze używam nowych dla świętego spokoju), podpinamy przewód czujnika temperatury


podpinamy kość od przepustnicy, zakładamy u-pipe'a, zalewamy układ płynem i wsio.

Co do odpowietrzania, ja odpaliłem auto i perkało sobie na wolnych obrotach z otwartym zbiornikiem płynu chłodzącego. W chwili gdy termostat się otwiera - wciąga płyn ze zbiorniczka. po otwarciu termostatu samochód jeszcze chwilę pracował żeby przegonić płyn, po czym go zgasiłem. Po ostygnięciu motoru sprawdzamy poziom płynu w układzie, u mnie brakowało około 0,5litra(uciekł przy wyciąganiu termostatu).


słowa dla szukajki: termostat, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura silnika, spada temperatura.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:46, 27 Lis 2011 Zobacz profil autora
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystko git tylko do turbo ma być temp. otwarcia termostatu 89st. tak jak w całej rodzinie B18xx (b18e, b18fp, b18ft itd.)
92st. jest w 2.0 B20F


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swital dnia Nie 16:54, 27 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 16:53, 27 Lis 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » How To Do It Yourself Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin