Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Panie i Panowie powitajcie Rudzielca 480 T4 1.9T 200KM
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Przedstaw się :) Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Panie i Panowie powitajcie Rudzielca 480 T4 1.9T 200KM
Autor Wiadomość
Gość








Post Panie i Panowie powitajcie Rudzielca 480 T4 1.9T 200KM
Witam wszystkich!
Poznajcie dwu i półrocznego noworodka Smile
Podobno jest to jedyne takie auto w Polsce (Europie?)
SWAP na bazie mojego ukochanego marzenia z dzieciństwa, powstał w mojej głowie w maju 2008 roku kiedy to nabyłem szarą myszkę V480 Turbo. Od razu rozpoczęły się poszukiwania "dawcy serduszka" i w Szwajcarii upolowałem wydachowane V40 T4.
Prace trwały dwa i pół roku, z mechaniką poszło nie najgorzej, schody zaczęły się przy elektryce... Sad
Lakierowanie mojego projektu zakończylem w listopadzie i teraz Rudzielec może się Wam ukłonić
pozdrowienia dla wszystkich miłośników 480ek
Kamil
Sob 3:16, 05 Lut 2011
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ojj długo czekałem na prezentację tego szatana tutaj, powiem Ci że projekt zwala z nóg. Zapewne jest to jedyne takie połączenie na świecie Smile
Genialne malowanie + te 18 calowe obręcze... widać że auto bez kompromisów.

Gratuluję, czekam na więcej zdjęć i informacji o całym swap'ie. Co jest od czego, co zostało seryjne, z czym były problemy itd.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 3:26, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
Na początek nie wnikając w detale:
układ napędowy kompletny z V40 T4
przeróbki wymagały półosie- trzeba je było skrócić, ale z tym nie ma problemu, bo mają łączenie i na tym łączeniu zostały skrócone
Przeniesiona została chłodnica oleju, reszta praktycznie przełożona w komplecie od dawcy
Główny problem to immobilizer z S40/V40, kótry jest bardzo zaawansowaną konstrukcją połączoną z pompą ABS, stacyjką, pompą paliwową, kompem i Bóg iweczym jeszcze. Przez ponad rok auto stało bezużytecznie ponieważ wszyscy elektrycy się poddawali po kolei.
Dopiero elektronik, Darek ze Scan-Caru na Łopuszańskiej, ogarnął temat i auto zostało uruchomione.
Nie działa ABS (to akurat zbędne w moim szatańskim projekcie Twisted Evil ,bo nie lubię wszelkich elektronicznych wspomagaczy) i funkcje komputera ("Range" "Avg fuel" itp) reszta w 100% sprawna
Wymieniam w tej chwili pompę paliwową na wydajniejszą (na oryginale od 5.500 obr/min pojawiała się lekka czkawka) i magik walczy z niepełną sprawnością serwo mechanizmu hamulców, na środę auto powinno być w 100% ready to ride Smile
Sob 3:42, 05 Lut 2011
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
Właśnie a jak z wiązką silnika, została przerobiona ori czy przełożona z v40? Jak z zegarami zostały oryginalne czy może przywędrowały z v40.
Ogólnie cyknij parę fotek środka Smile
Rozumiem, że silnik nie dłubany, został w serii Question
A co z zawieszeniem Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swital dnia Sob 3:47, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Sob 3:46, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
Wiązka powstała w wyniku połączenia wiązek z V40 i 480- Darek się tym zajmował i nie znam szczegółów, bo jestem totalna noga w kwestii elektryki
Zegary są oryginalne z mojej 480 Turbo, a wszystkie wskaźniki zostały zaadaptowane tak, że współpracują z nowym układem napędowym.
Obniżyłem auto o 30mm na sprężynach Jamex'a
Wnętrze pozostanie standardowe na razie. jedyna różnica w środku to inny lewarek skrzyni biegów
Silnik na razie seria, skupiam się nad poprawą "oddechu"- poza zakończoną dziś wymianą kompletnego układu wydechowego- zaprojektowanego specjalnie dla Rudzielca od nowa, z down-pipe'm i bez katalizatora (wykonanym na zamówienie w Konstancinie), zmieniam także wkład filtra na K&N- stożek nie wchodzi w grę, bo do komory silnika ciężko doprowadzić zimne powietrze.
Potem hamownia i zobaczymy jaka jest moc- po zmianie układu wydechowego powinno być ~210KM-215KM
Jeżeli okaże się, że opony 215/35/18 dają radę z przeniesienem jej na drogę, pomyślimy o modyfikacjach elektroniki- Stage 1 z nowym oddechem to jakieś 240KM Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 4:09, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Sob 3:58, 05 Lut 2011
tarsar
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGR
Płeć: Mężczyzna

Post
Gratuluje pomyslu , wykonania i samozaparcia , widac ze zrobione z glowa.

Zastanawia mnie tylko ta moc na 1 os przy masie 480tki, fakt teraz jest wieksza , czy skrzynia z t4 ma jakas szpere albo mechanizm torsena albo cos w ym stylu?


pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:44, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
Właśnie właśnie, 240KM po stage 1 na przednią oś przy masie ~1000kg, przydałaby się szpera żeby to ogarnąć, bo tak to ja widzę śmierć na kółkach Very Happy
A co z hamulcami? Większe tarcze, zaciski ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:24, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
swital napisał:
Właśnie właśnie, 240KM po stage 1 na przednią oś przy masie ~1000kg, przydałaby się szpera żeby to ogarnąć, bo tak to ja widzę śmierć na kółkach Very Happy
A co z hamulcami? Większe tarcze, zaciski ?



Tak jak mówiłem, projekt dopiero został wykonany, a co do dalszego podniesienia mocy to zobaczę czy ma to sens przy takim stosunku mocy do masy. Silnik T4 jest o ponad 30kg lżejszy niż oryginalne 1.7 Turbo Twisted Evil
Hamulce w 480 Turbo mają dużą rezerwą i nie brakowało mi nigdy skuteczności. Sprawdzę tylko ich odporność na na fading i wtedy ewentualnie zajmę się modernizacja, ale... dajcie chwilę Laughing
Sob 11:03, 05 Lut 2011
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
caleem480T4 napisał:
ale... dajcie chwilę Laughing


O takim projekcie chce się wiedzieć wszystko Laughing
Tutaj na forum już nie jeden miał takie pomysły i plany, więc jesteś prekursorem Smile przebrnąłeś przez to i wiesz co i jak Cool


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:25, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
tarsar napisał:
Gratuluje pomyslu , wykonania i samozaparcia , widac ze zrobione z glowa.

Zastanawia mnie tylko ta moc na 1 os przy masie 480tki, fakt teraz jest wieksza , czy skrzynia z t4 ma jakas szpere albo mechanizm torsena albo cos w ym stylu?


pzdr.


Obawiam się, że skrzynia w T4 nie ma Torsena... Nie wiem nawet gdzie szukać informacji na ten temat Rolling Eyes
Auto jest teraz obniżone, założone są dużo szersze opony i tylko w trakcie codziennej jazdy będzie można sprawdzić, czy taka kombinacja daje radę. Wink
W 2000 roku miałem Corrado VR6, które podłubałem na ponad 200 KM i naprawdę dawało radę- 0 do 100km/h 6,2 sek świetna charakterystyka silnika, ale tam rzeczywiście była fabryczna szpera. Mam nadzieję, że Rudzielec mnie nie zawiedzie i uda mi się zejść poniżej 6,5 sek do setki.
Btw. W mojej "kolekcji" znajduję się auto, które ma 4.2 do setki, ale to współczesna konstrukcja o mocy 405KM
Sob 11:45, 05 Lut 2011
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Trzeba by było ustawić na kresce Rudzielca i autko Gawrona Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:55, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
caleem480T4 szacowałeś może koszty takie przeróbki, ile to Cię wyniosło Question


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:03, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
Bigdickbuster: z przyjemnością porównam Rudzielca w jakimś drag race'ie... w zamierzchlych czasach zarabialem na tym niezłe siano Wink

co do kosztów, to układ napędowy z przekładką plus walka z elektroniką wyniosły mnie ~8.000zł
nie biorę pod uwagę lakieru, wydechu, zawieszenia i poprawek, które są teraz w toku
Sob 12:09, 05 Lut 2011
majki
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Wawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Wygląda ciekawie. Czy przypadkiem na stałe w stolicy stacjonuje? Smile Pokazałbyś przy najbliższej okazji stworka. Wink Na tych kółkach będzie bolało po Wawie.

Wg mnie przy takim modzie wypadało by też pomyśleć o układzie hamulcowym, Trochę więcej wydajności by się przydało zapewne, szczególnie, że miejsce na większe tarcze i zaciski teraz jest. Wink Wzmacniałeś jakoś budę i sanki?

Co do osiągów to podobno Gawron wykręcił swoim 5.99 do 100. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:34, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
majki napisał:
Wygląda ciekawie. Czy przypadkiem na stałe w stolicy stacjonuje? Smile Pokazałbyś przy najbliższej okazji stworka. Wink Na tych kółkach będzie bolało po Wawie.

Wg mnie przy takim modzie wypadało by też pomyśleć o układzie hamulcowym, Trochę więcej wydajności by się przydało zapewne, szczególnie, że miejsce na większe tarcze i zaciski teraz jest. Wink Wzmacniałeś jakoś budę i sanki?

Co do osiągów to podobno Gawron wykręcił swoim 5.99 do 100. Wink



Tak, Rudzielec stacjonuje w Wawie, na Ochociei chętnie spotkam się z posiadaczami 480ek z Wawy od razu jak wyjedzie po poprawkach, może kiela czwartku?
Układ hamulcowy na pewno zostanie zmodyfikowany, jeżeli okaże się, że jego sprawność jest niewystarczająca, ale ja zawsze wychodzę z założenia, że zanim coś przerobisz, sprawdź czy można poprawić oryginał. Może się okazać, że wymiana płynu na DOT4 i zakup lepszych tarcz i klocków sprawi, że nie trzeba będzie wymieniać całego układu. Sanki były przerabiane podczas SWAPa i są wzmocnione, szukam rozpórki, ale na Allegro nie znalazłem nic dedykowanego do 480ki.
Nie znam Gawrona i jego auta, ale skoro 5.99 dało się uzyskać z silnika poniżej 150KM, to Rudzielec, który ma powyżej 200Km i jest o 30kg lżejszy powinien zejść grubo poniżej 6 sekund, tym bardziej, że trakcja na oponie 215 będzie dużo lepsza niż na 185-kach Gawrona... Osobiście mnie nie chce się wierzyć w aż takie osiągi, ale błogosławieni, któryzy nie widzieli a uwierzyli Laughing
Cóż, pozostaje tylko sprawdzić, ale to po wspomnianej zmianie pompy paliwowej i na pewno nie przy zimowej nawierzchni, bo na mokrym Rudzielec na "trójce" wariuje!
Sob 12:55, 05 Lut 2011
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Przedstaw się :) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin