Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tuning generalny, EMU
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tuning generalny, EMU
Autor Wiadomość
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku poprostu ogarnij i zrób o czym tak treściwie piszesz a ja będę pierwszy klaskal "uszami " na forum ze Ci się udało , bo póki co moja krytyka w niczym Ci nie przeszkadza Smile Jeszcze tylko na koniec raz powtórzę pytanie prośbę : To ile mniej więcej jeszcze będę musiał czekać abym mógł wraz i innymi forumowiczami ocenić efekt Twoich prac przy tym samochodzie ?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:34, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Linowy
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Będzie miał kaprys,to powie.Ja tam bym nie powiedział,zrobił i śmigał.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:31, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Liniowy Twój kaprys Twoja sprawa . Kwaku sam kiedyś przyjął wyzwanie bez żadnego przymusu Poprostu chcialbym wreszcie wysłać ta butelkę lub nawet dwie . Wiec chyba nie mam zbyt dużych wymagań jeśli po ponad roku pytam kiedy będę mógł mu coś przesłać z wyrazami uznania i przyznać oficjalnie na forum jaki to jestem prostak który nawet nie wie jak i w którą stronę odkreca się zwykłą śrubę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:27, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Hehehe, efekty mogę pokazać już na dniach. Chcę poprawić tylko instalację gazu pod maską bo mi się nie podoba wizualnie kolektor. W sumie dużych efektów nie widać, zrobiłem całe zawieszenie z przodu, wymieniłem przewody hamulcowe metalowe i gumowe, założyłem reperaturki w tylnych zaciskach (teraz nawet jadąc 100km/h po zaciągnięciu ręcznego koła stają w miejscu), zrobiłem część mechanizmu lewarka, ale dalej ma luzy, wstawiłem nową antenę elektryczną, założyłem zmieniarkę i poprawiłem głośniki, ale i tak kwalifikują się do wymiany. Wymieniłem jedne drzwi, drugie muszę jeszcze pomalować (mam czerwone). Wstawiłem reperaturkę tylnego błotnika i pomalowałem. Naprawiłem tylną wycieraczkę, wymieniłem sterownik webasto (teraz jest inny, z Volvo, wstawiony zamiast zegarka), naprawiłem piec od webasto i sterownik pieca, wstawiłem nową nagrzewnicę. Ogarnąłem wolne obroty i przeładowania (przeróbka dolotu na stary typ), wymieniłem przednie lampy na nowe, itp itd. Obecnie jestem na etapie składania środka auta. Z ciekawostek- udało mi się zwiększyc nawiew na szybę i CAŁKOWICIE pozbyłem się skrzypienia deski. Mogę skakać po dziurach, wszystko dookoła trzeszczy a deska milczy Very Happy
Musze jeszcze tunel środkowy poskładać. A, no i jeszcze złamałem podajnik Very Happy

Co do wstawienia EMU to trzeba jeszcze poczekać, dokończę to co mam zrobić na gwałt i muszę trochę kasy jeszcze odłożyć na tą zabawę. Pewnie wyjdzie jak z gazem- pół roku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:51, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Linowy
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
to jakaś osobista sprawa,to ja się w takim razie nie w...dalam.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:03, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku tak jeszcze na marginesie zrobiłeś autem pewnie już ze 40tys i jakoś sprzęgła nie wymianiales a mówiłeś ze kompletna padziocha była .Ogólnie "ogrom" wymian mechnicznych nie poraża jak na przebieg który zrobiłeś i wciąż robisz . Wiec ja sobie na razie wypije spokojnie tego Jacka bo chyba szybko go nie będę musiał wysyłać a w razie czego wyślę Ci z nowych dostaw Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:10, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Spoko Smile
Sprzęgło jeszcze się trzyma, ale już trzeba go gnieść do końca, przy większych obciążeniach uślizguje. Bardziej martwi mnie temat wymiany poduszek pod silnikiem bo nowych do niego nie potrafię znaleźć Sad
Niestety sprzęgło to pięta Achillesa tego auta, podnoszenie mocy na fabrycznym jest mocno ograniczone. Trzeba będzie z dociskiem coś pomyśleć. Podobno pasuje od któregoś diesla, a jest dużo mocniejszy. Niestety nie miałem jak tego zweryfikować.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:22, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Cóż Kwaku 22 letnie volvo wcale nie musi juz mieć ochoty przyjmować różnych dziwnych eksperymentów na sobie i intensywnej codziennej eksploatacji. I tak dzielnie się trzyma po tym co mu aplikujesz skoro piszesz ze ręczny możesz zaciągać nawet przy 100 do tego uprawiasz zimowe rajdowe osy dla sprawdzenia trakcji w tym yungtaimerze wiec sądzę że wybierasz mu dobrze koniki spod maski karmiąc go LPG. Wiem ,wiem auto jest do jeżdżenia a nie chuhania tylko ze to jest już stare auto i wymaga specjalnej troski . Bo każda następna awaria będzie coraz trudniejsza do usunięcia a zużycia samochodu juz nigdy nie odwrócisz choćbyś nie wiem ile zainwestował .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:38, 16 Mar 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Ciężko się nie zgodzić, auto jest dosyć mocno eksploatowane. Na śniegu bawiłem się w sumie tylko raz i rozerwało mi przewód stalowy. Były już przegnite, ale to ostatnia rzecz którą chciałem w tym aucie robić więc odwlekałem. No i stało się Smile Co do hamowania ręcznym to nie tak, że ja śmigam i używam ręcznego. Sprawdzałem to tylko po zregenerowaniu tylnych zacisków i wymianie linek, byłem ciekawy jaka będzie różnica. Jest ogromna, warto to zrobić, nie trwa to bardzo długo a daje duże efekty.
Zapomniałem dopisać jeszcze że jest cała konserwacja podwozia zrobiona. Szkoda mi było karoserii.
Jedyne czego się obawiam to samej konstrukcji auta, jest to rzecz której nie można wymienić, silnik, osprzęt, zawieszenie itp to elementy wymienne. Karoseria i podłużnice już nie. Mam nadzieje że będzie się to trzymało długo.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:08, 17 Mar 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jest już mały progres. Silnik 2.0 zamówiony, oczywiście B20F Volvo.
Silnik miał być ostatnim elementem układanki, jednak pomyślałem, że odwrócę proces i zacznę właśnie od tego.
Wg moich domysłów sterownik benzynowy spokojnie powinien się zaadoptować do większej pojemnosci, mamy 300cm więcej i lekko podniesiony stopień kompresji. Pewnie samochód dostanie lekkiej czkawki po odpaleniu, ale po chwili powinien pokapować się, że ma serce mocniejsze Wink Podobny temat ćwiczyłem w swojej 850, gdy zmieniałem silnik 2.0 na 2.5
Zdecydowałem się na taką zmianę priorytetów głównie z 2 powodów:
Pierwszy- będę mógł na spokojnie wybadać czy wszystko mechanicznie wokół silnika jest ok, przy okazji wymienię resztę wężyków, oglądnę sprzęgło, pomierzę docisk i porównam z dieslowskim, wymienię olej i uszczelniacze w skrzyni oraz sprawdzę poduszki. Drugim powodem są... użytkownicy forum. Zdaję sobie sprawę, że założenie EMU to trudna sprawa dla ludzi nie działających na co dzień przy elektryce samochodowej oraz jest to drogie. Pomyślałem więc, że jeśli przekładka silnika powiedzie się i Jetronic z EZtem na spółę nie walną focha- 480tkomaniacy i pochodni (440 i 460 Very Happy) będą mieli gotowca na poprawę osiągów i kulturę pracy silnika. Dwulitrówka jest tania i łatwo dostępna, a skoro praktycznie każdy z nas dłubie przy tych samochodach na okrągło, to sam swap nie powinien przysporzyć większych problemów, ewentualnie byle bardziej rozgarnięty mechanik powinien taką przekładkę wykonać.
Dla zainteresowanych znalazłem jeszcze kilka ciekawych informacji odnośnie silników w 480, mianowicie wg Vadisa dwulitrówka posiada wydajniejszą pompę oleju o większej ilości zębów tłoczących, co powinno dodatkowo usprawnić działanie całości. Zwiększenie pojemności z 1.7 na 2.0 uzyskano głównie dzięki podniesieniu samego bloku silnika, minimalnie rozwiercono tuleje. Z racji większego skoku tłoków zmieniono konstrukcję wału (zmiana wyważenia) i usunięto (nie wiem po cholerę) natrysk na denka tłoków. Niby zbędny bajer przy tych mocach, ale za to jak brzmi Smile
Gdy 2.0 już dojdzie będę ściągał misę, czyścił go od środka i na wszelki wypadek wymienię panewki na nowe. Porządny zestaw panewek kosztuje całe 70zł więc grzechem byłoby zostawić dwudziestoletnie.

Na koniec pytanie do zgromadzonych: Do porównań i przygotowań dwulitrówki potrzebował będę jakiś motor 1.7 turbo na sekcję. Może być zarżnięty, byle kompletny. Muszę porównać i spróbować przełożyć oryginalną magistralę olejową do zasilenia turbiny, a chciałbym to wszystko przygotować bez wyjmowania swojego silnika z samochodu. Ma ktoś takie coś na sprzedaż w niewysokiej kwocie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Nie 22:50, 10 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Nie 22:45, 10 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Każdy stary silnik turbo ma natrysk na denko tłoka podobnie ma się sprawa z zaworami wydechowymi w turbo to nie są to zwykle zawory tylko mają podniesiona tolerancję na ciepło przez wypelnienie ich soda .Zresztą chciałem Ci też zwrócić uwagę ze b20f jest zupełnie nie przygotowana jednostka pod prace z podniesionym bilansem cieplnym współpracując z turbo a szczególnie jego głowica . Ciekawe po co chcesz wymienić panewki bo ori na pewno nie kupisz a jakiś niby zamienik na pewno lepsze nie będą .Jeśli silnik trzyma ciśnienie po 20 latach to nie ma tam co szukać .Co do sprzęgła zakładaj nowe ori a nie znowu jakas kombinacje !
Jednak chętnie poczekam na efekt Twoich modów bo celowość ich jest wciąż dla mnie nie zrozumiała


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Nie 23:43, 10 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Nie 23:39, 10 Kwi 2016 Zobacz profil autora
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak dobrze rozumiem to chcesz odpalić b20f na lh2.2 ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:39, 10 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Natrysk na denka to był przerost formy nad treścią. Dzisiaj takie rozwiązanie stosowane jest w silnikach mocno wysilonych, 80-100 koni z cylindra. Ale mimo wszystko fajna sprawa i chciałbym to przełożyć do B20F, o ile konstrukcja pozwoli. Dzięki mocniejszej pompie oleju z B20F efekt powinien być nawet lepszy.
Głowica w B20F jest dokładanie z tych samych materiałów co B18FT, jeśli chodzi o zawory- rzuć okiem na informacje w Vadisie na ich temat. B20F nadaje się pod turbo tak samo jak B18FT. Z tym że stopień sprężania ma już bardziej współczesny.
Dwudziestoletnie panewki nie mogą być sprawne, chociaż niekoniecznie muszą się tłuc. Wystarczy że będą powodowały spadek ciśnienia oleju. Dostępne są panewki Glyco, lepszych nie trzeba.

swital napisał:
Jak dobrze rozumiem to chcesz odpalić b20f na lh2.2 ?


Dokładnie tego chciałbym spróbować, teoretycznie powinno zadziałać. Jak zadziała to będzie gotowe rozwiązanie na znaczącą poprawę osiągów 480tek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pon 7:23, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 5:36, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
korozja
Starszy użytkownik
Starszy użytkownik



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

Post
Na pewno się nie zaadaptuje wierz mi już to przerabiałem


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:01, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystko możliwe. A w czym był problem u Ciebie?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:38, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 3 z 11

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin