Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tuning generalny, EMU
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tuning generalny, EMU
Autor Wiadomość
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku piszesz głupoty odnośnie takich samych materialow w glowicach w tych jednostkach . Gołym okiem widać ze zawory w b18ft są wykonane z innych materiałów na wydechu . Tak samo jak Twój sąd ze 20 letnie panewki nie mogą być dobre po tylu latach eksploatacji .Jesli jest odpowiednie cisnienie na magistrali to sie tam nie zaglada Ciekawy jestem czy tak szybko byś je wymieniał jak by komplet kosztował tyle to co np.sprzeglo do b20f lub poliftowego b18ft a nie uprawial druciarstwa szukaniem jakiegoś sprzęgła od klekota . Przed Tobą juz były takie próby uturbienia b20f w Europie jednak wszystkie skończyły się fiaskiem bo chwilowej eksploatacji lub nawet przed nią .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:31, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Może być tak jak mówisz. Nie zmienia to jednak faktu że swoje 1.7T zostawiam w razie draki.
Panewki nie mogą być sprawne po dwudziestu latach. Na pewno są częściowo wytarte i wyklepane. Nie mówię, że są tragiczne, ale z racji wieku i przebiegu muszą być w dosyć dużym stopniu zużyte. Jak panewka się obróci to nie ma zmiłuj, więc dlaczego nie wymienić jak misa będzie zdjęta? Pewnie gdyby kosztowały 1000zł za komplet to bym kasy nie wyrzucał na nieprzetestowany silnik, ale skoro kosztują grosze, to dlaczego nie?
Wg Vadisa B20F również ma sodowane zawory. Ale może Vadis się myli? Nie wiem, nie wnikam. Silnik nie będzie upalany, więc nawet w przypadku zwykłych zaworów krzywda mu się nie stanie. Sama głowica to ten sam materiał w B20F i B18FT.
Co do sprzęgła od klekota to jest to popularny "mod", ponieważ z racji większego momentu obrotowego diesle mają twardsze dociski. Nie mam zamiaru tworzyć cudów na zipach, a znaleźć identyczny ale twardszy docisk. Może pomożesz szukać zamiast marudzić? Któryś z diesli Renault podobno coś takiego właśnie ma.

Po założeniu MBC widać wyraźnie, że sterownik kompletnie nie protestuje gdy cała mapa paliwa i podciśnień mu się przesuwa i poszerza. Adaptuje się błyskawicznie, wylicza mieszankę na podstawie danych z przepływomierza, potem jedzie już po sztywnej mapie wg danych z przepływki ale na stałym mnożniku. Zmiana zakresu podciśnień nie powinna więc w żaden sposób wpłynąć na działanie silnika. Do tego pattern na wieńcu koła zamachowego jest taki sam, 60-2, konstrukcja silnika niemal identyczna, różnica jest chyba jedynie w czujniku temperatury, ale przechodzi plug&play z jednego do drugiego.
Owszem, może się taka operacja nie udać, ale dlaczego? Gdzie jest różnica, gdzie może być problem?
Napisz korozja co poszło u Ciebie nie tak ze swapem.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:56, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku to jeździsz na mbc czy nie jeździsz ? Bo raz piszesz tak a raz tak .Mało Ci mocy to wkładaj gotowego chipa za 500e i problem z głowy .Sprzęgła nie trzeba szukać do adaptacji tu masz gotowe do b18ft i nawet tanie Sachs 3000 603 001 - Zestaw sprzęgła - Olejposta.sk
[link widoczny dla zalogowanych] tylko sądzę że to wciąż za drogo jak na Twoje standardy napraw modernizacji tej 480. Tu druga propozycja 622120000 SPRZĘGŁO (KPL) *VOLVO - Go-West
[link widoczny dla zalogowanych] Jeszcze takie pytanie czemu uważasz ze panewki muszą być zużyte po 20 latach eksploatacji skoro silnik ma ciśnienie w normie na magistrali ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Pon 17:28, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 17:22, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Dmuchanie tego silnika to tylko delikatne zwiększenie mocy i momentu, kosztem dużego spalania i w dalszym ciągu pozostaje fatalny dół silnika. Nie ma chipa poprawiającego brak kompresji i niską pojemność. Nie rozumiesz założeń całej tej zabawy.
Dzięki za linki ale niewiele się z nich dowiedziałem. To są wzmacniane sprzęgła? Czy standardowe?
Panewka jest elementem eksploatacyjnym. Tak jak dochodzi do owalizacji wału, tak dochodzi również do zużycia panewek korbowodowych. Nawet zapewniając im idealne warunki pracy- po prostu się zużyją, tak jak powierzchnia toczenia panewek na wale.
Drugim powodem jest zużywanie się olejów, które tracą swoje właściwości smarne, a zdecydowana większość 480tek jeździ pewnie na olejach mineralnych. Pod koniec interwału wymiany taki olej nie zachowuje się już jak nowy, panewki bardziej się zużywają. Pominę temat ile osób przekracza terminy wymiany oleju, ile osób jeździ poniżej stanu minimalnego oleju w silniku. Trzeci powód, najważniejszy, to np. długotrwały postój i odpalanie auta. Myślisz że po np. tygodniowym postoju samochodu panewki mają idealny film olejowy na sobie, szczególnie przy zużytym oleju? Myślisz, że od razu po wprowadzeniu kluczyka do stacyjki zostaną one nasmarowane jeszcze przed rozruchem? Np przy -25 stopniowym mrozie? Otóż nie i w związku z powyższymi powodami panewki zużywają się na przestrzeni 20 lat. Nie bez powodu panewki korbowodowe należy sprawdzać po długim przebiegu auta.

Gryzzli napisał:
tylko sądzę że to wciąż za drogo jak na Twoje standardy napraw modernizacji tej 480.


To rozumiem znów jakaś wycieczka w moja stronę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pon 18:35, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 18:34, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
adobe1987
Starszy użytkownik
Starszy użytkownik



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlasie
Płeć: Mężczyzna

Post
Może się mylę, ale zanim się założy panewki nominał może warto byłoby pomierzyć owalizację wału... bowiem przy zakładaniu nowych panewek na wyjajkowany wał to nawet szkoda tych 70 zetów. Stare panewki są ułożone do wału latami pracy, jak ciśnienie oliwy trzyma i ich nie słychać to szkoda się do nich dotykać, bo więcej może być szkód niż pożytku.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:02, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Co to znaczy wzmacniane sprzęgła do 480 ? Tak owalizacja i inne takie tam ... Trzyma ciśnienie wiec jest panewka ułożona do wału robi to co do niej należy .Jakoś nie spotkałem się z zaleceniami jakiegoś producenta ze po takim przebiegu czy tylu latach exploatacji należy wymienić panewki jeśli jest zachowane odpowiednie ciśnienie na magistrali.
Jeździłes 480 po chipie ? Jeśli nie skąd możesz wiedzieć jak się zachowuje ? Bo pojezdziles na tej protezie i takie wysuwasz wnioski ?
Myślisz ze uturbisz 2.0 i zostanie mocny dół i dostanie kopa u góry oszukuj się dalej .
Jakie duże spalanie ? B20F spali może z litr mniej niż b18ft zresztą ty juz założyles kuchenkę wiec o czym piszesz .Chcesz ekonomi i mocny dół to kup sobie Priusa będzie Ci palił 5 litrów a jeszcze możesz założyć kuchenke i nawet zadań klekot Ci nie podskoczy w kwesti ekonomi uzytkowania .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Pon 19:20, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 19:13, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Ależ jaka owalizacja, jakie zużycie panewek, Gryzzli twierdzi, że takie rzeczy się nie zdarzają Smile Oczywiście że owalizację się sprawdzi, będzie wiadomo czy taki wał w ogóle ma szanse pracować. Najważniejsze żeby wał był równo zużyty wzdłużnie, wtedy można spokojnie montować nowe panewki. W przeciwnym wypadku na nowych panewkach może mocno spaść ciśnienie oleju.
Zostawmy już panewki w spokoju. MBC również, na razie go nie używam bo testowałem oryginalne sterownie. Pisałem tylko jak silnik działa z MBC bo udało mi się to zaobserwować wcześniej a zrobiłem z nim trochę kilometrów.
Silnik 2.0 i 1.7 są sterowne dokładnie w ten sam sposób. 2.0 to bliźniaczy silnik i nie ma w nim żadnych istotnych różnic, które mogłyby spowodować problemy z pracą. Jedyna rzecz, która mogłaby powodować problemy to nastawnik wolnych obrotów, może być za mały. Czy ktoś posiada informacje czy w 2.0 i 1.7T jest taki sam?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:36, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
adobe1987
Starszy użytkownik
Starszy użytkownik



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlasie
Płeć: Mężczyzna

Post
widziałem 2 typy nastawników boschowskich w B18FT, 1 rodzaj taki jak w B20F i 2 rodzaj w kształcie litery "T", ale nie mam pojęcia, od czego to zależało co w fabryce kładli


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:55, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Nie podałem w wątpliwość istnienia takich procesów w silnikach tylko poddalem pytanie o celowosc takich działań z nowymi panewkami jeśli stare wciąż spełniają swoje parametry ciśnienia na wale korbowym?
Czyli tak dobrze sprawuje się mbc ale póki co nie założyles go ponownie ! Tego tez nie rozumie ?
Co z tym wzmocnionym sprzęgłem bo nie odpisales a nie zrozumiałem Twojego pytania
? Nastawniki są różne dla każdego z silników łącznie z różnymi wtyczkami a nawet ilości pinow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Pon 20:02, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 19:57, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jeśli nie rozumiesz terminu wzmocnione sprzęgło to o czym my dyskutujemy?

Gryzzli napisał:
Tak owalizacja i inne takie tam ...


hmmm... niewiedza, czy ignorancja?

Gryzzli napisał:
Jakoś nie spotkałem się z zaleceniami jakiegoś producenta ze po takim przebiegu czy tylu latach exploatacji należy wymienić panewki


Producenci z biegiem lat coraz mniej zalecają sprawdzać czy wymieniać w celu wydłużenia eksploatacji. Niech na najlepszy przykład posłuży ci dwukrotne wydłużenie interwału wymiany oleju w silniku bez jego zmian konstrukcyjnych. Myślisz, że to z dbania o dobro klienta?

Gryzzli napisał:
Jeździłes 480 po chipie ? Jeśli nie skąd możesz wiedzieć jak się zachowuje ? Bo pojezdziles na tej protezie i takie wysuwasz wnioski ?


Nie jeździłem 480 po chipie, ale jeździłem V70. Przewaga MBC nad chipem jest taka, że MBC pozwala najszybciej zbudować ciśnienie doładowania. Ale żeby to pojąć, to musiałbyś zrozumieć zasadę działania MBC i sterowania turbiną.

Gryzzli napisał:
Myślisz ze uturbisz 2.0 i zostanie mocny dół i dostanie kopa u góry oszukuj się dalej.


Nie, kolego. Myślę, że stracę dół i odetnę górę, bo wsadzenie mocniejszego silnika do karoserii ze słabszego daje dokładnie odwrotnie proporcjonalny efekt i takie miałem założenie. Zostanie mi ruszanie z 6tys obrotów i 50km/h maksymalnej prędkości. I tak ma być.

Gryzzli napisał:
Jakie duże spalanie ? B20F spali może z litr mniej niż b18ft zresztą ty juz założyles kuchenkę wiec o czym piszesz


No i widzisz, nie czytałeś, nie rozumiesz, pianę bijesz i tyle. Dalej nic nie kumasz, dalej nie używasz argumentów i na dodatek nie czytasz tego, co piszę, pieprzysz o czymś, czego nie napisałem, albo używasz tego w zupełnie innym kontekście. 480 turbo pali za dużo na swoją masę i osiągi, a w moim mniemaniu wynika to z przestarzałego systemu sterowania, głównie fatalnego systemu zapłonowego. Pali za dużo nie w sensie takim, że pali za dużo na moją kieszeń i chce to na siłę ograniczyć, tylko pali za dużo w stosunku do tego co oferuje. Ja chcę to poprawić, dla idei, nie kieszeni. Nie wiem jak mam ci to prościej wyłożyć.
Weź Gryzzli mądrą książkę do reki, poczytaj o działaniu silników spalinowych, albo chociaż przeczytaj instrukcję do EMU która tu wstawiłem, może zatrybisz w końcu jaki sens jest w tym wszystkim co próbuje zrobić. Mam dosyć bezproduktywnych kłótni i twojego jadu, przestań pisać już w moich postach bo z czytelnego tematu zrobił się zwykły bajzel. A jeśli masz argument- napisz, przedyskutujemy. Niech to będzie coś w stylu- a co z czujnikami, zostaje MAP, czy będzie MAF? Dlaczego uważasz że to tak zadziała? Albo to nie zadziała bo ten czujnik jest inny, ma inne parametry itp. Wróć Gryzzli do pisania jak już nauczysz się prowadzić dyskusje merytoryczne. Projekt w moim przekonaniu jest fajny, ciekawy, sporo można się nauczyć. Zamiast korzystać plujesz jadem i jak mantrę powtarzasz tylko "nie da się, to nie zadziała, to jest niemożliwe, tak się nie robi, to złe, parszywe itp itd. Mam już dosyć stary.


adobe1987 napisał:
widziałem 2 typy nastawników boschowskich w B18FT, 1 rodzaj taki jak w B20F i 2 rodzaj w kształcie litery "T", ale nie mam pojęcia, od czego to zależało co w fabryce kładli

Przeglądałem zdjęcia tych nastawników i wygląda na to, że stosowano jeden rodzaj w przedlifcie, drugi w polifcie, a wpływ na kształt przelotu nastawnika był wymuszony kształtem dolotu powietrza wolnych obrotów do kolektora. Sterowanie elektroniczne pozostało takie samo, nastawniki oprócz kształtu chyba niczym się nie różnią.
Faktycznie coś kojarzę, że 2.0 ma inny nastawnik. Ale wymuszone to było chyba zastosowaniem innego sterownika silnika, przystosowanego do pracy z takim a nie innym nastawnikiem. Ciekaw jestem samej średnicy wewnętrznej nastawnika w 2.0, czy jest większa czy taka sama jak w B18FT. Z drugiej strony wlot do kolektora jest chyba wszędzie taki sam, więc czy różnica jest istotna? Nie wiem

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Skoro już ktoś próbował przekładać silniki, to pytanie czy nie pominął przekładki czujnika temperatury silnika. W B20F i B18FT jest podobny czujnik z taką samą wtyczką, jednak całkowicie różniący się wewnątrz. W B18FT są 2 oddzielne czujniki z wspólną masą na obudowie. B20F ma pojedynczy z wyjściem i masą na drugim pinie. Jeśli pozostał czujnik z 2.0 to silnik nie mógł pracować prawidłowo, bo zamiast pomiaru temperatury EZ i Jetronic dostały termistor pomiędzy swoje wejścia pomiarowe. Silnik nie mógł pracować w ten sposób. Żadna inna różnica nie przychodzi mi już do głowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pon 20:38, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Pon 20:11, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jestem ciemniak jak wiele razy mi udawadniles ale napisz mi o tym wzmacnianym sprzegle bo ja wiem jakie ma byc sprzeglo do b18ft w Twoim wolvo ale producent nigdzie nic nie pisal ze jest jakos specjalnie wzmacniane ! Ma tylko inne wymiary i tyle .Kwaku szkoda Cię nawet próbować przekonywać bo Ty tak wiesz lepiej .Lepiej zajmij się do prowadzeniem tego samochodu do świetnego stanu jak wcześniej bucznie obiecywales a nie redukowaniem spalania !.Zobacz jak chłopaki z forum do pieszczaja swoje 480 . Czekam do września na efekt Twojego działania a później oczekuje Jacka od Ciebie bo 2 lata to chyba wystarczający czas na ogarnięcie auta .
Jeszcze na koniec żebyś nie mówił ze nie jestem obiektywny .Większość Twoich dziwnych pomysłów da się zrealizować ale nie z Twoim budżetem jakim przeznaczasz na to auto i nie zapleczem jakim dysponujesz Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Pon 20:48, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Pon 20:40, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Tak zacząłem czytać o czym piszesz odnośnie sprzęgła i chyba się nie zrozumieliśmy. Ja wiem, że w 480 turbo występują 2 rodzaje sprzęgieł, 200 i 215 w polifcie. Zarówno jedno jak i drugie jest niewystarczające do tego samochodu po podniesieniu momentu obrotowego, 200 z jakichś powodów została zmieniona na 215, a dodatkowe zwiększenie osiągów przekroczy również możliwości większej tarczy. Dlatego myślę o znalezieniu mocniejszego docisku, np z diesla. Diesle mają mocniejsze dociski właśnie z powodu większego momentu obrotowego. Taki docisk może pasować plug&play bez żadnych przeróbek, tylko trzeba znaleźć odpowiedni np z renault. Czy taki istnieje- nie wiem, słyszałem plotki że tak.
Samochód doprowadziłem do bardzo dobrego stanu technicznego i poprawiłem trochę lakier, wstawiłem reperaturkę na gnijący błotnik. Zdjęcia z zewnątrz chcesz? Wiele się nie różni oprócz tego, ze nie widać już rdzy. Auto jest zrobione mechanicznie, zawieszenie, silnik, osprzęt, lampy itp itd. Mam Ci każdy element sfotografować? Przyjedź pooglądać i posłuchać jak pracuje, to będziesz wiedział jaki jest stan. Nawet gównolit się uciszył.
Co do budżetu i warunków się nie wypowiadaj bo pojęcia o tym nie masz. Nie wiesz ile kasy w to auto już wpakowałem, nie wiesz ile jeszcze mam w planie. Jeśli myślisz że chcę zmienić silnik na 2.0 i wstawić EMU dla zaoszczędzenia na paliwie, to albo bierzesz mnie za idiotę, albo nie masz pojęcia ile taka zabawa kosztuje. A co do warunków to mam do dyspozycji konkretny warsztat, więc czego mi jeszcze potrzeba?

Napisz mi, Gryzzli, dlaczego 2.0 ma nie pracować w tym samochodzie? Podaj chociaż jedną techniczną rzecz, która jest nie do ogarnięcia albo chociaż kłopotliwa. Jedną wymień.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:55, 11 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Ponieważ b20f nie był zupełnie przygotowany do pracy pod turbo i to jest jeden i główny powód dlaczego jest to chybiony pomysl. To tak jak byś stwierdził że chcesz uturbic silnik z koncernu VW 1.8 20v niby bliźniacze jednostka do 1.8 20v turbo mimo wszystko ta druga jednostka juz na wstępie jest optymalizowana i projektowa pod turbo. Powinies tez poznać genezę powstania silnika b20f kiedy był projektowany i pod jakie potrzeby i dla kogo ? Następna kwestia musiałbyś byś go odprezyc pod turbo . Jak byś sobie zadał trochę trudu to byś tez wyszperal ze do b18ft po lifcie można zastosować dwa sprzęgła niby takie same a rozne Jedno od Sachsa ma średnicę 215mm a od luka 220mm co jest już znaczna różnica względem standardowych 200 od b18ft przed lifta czy 205 od b20f .Zalozysz od klekota to bedziesz wyciskal pedal pustakiem bo w tych volvo nie ma zadnego wspomagania sprzegla.Następna kwestia żadna firma która robiła chipa nawet pod 165KM nie wymagała wymiany sprzegla tylko ewentualnie przelot na wydechu .Rica na 150KM nie wymaga żadnych przeróbek wiec ta podmiane sprzęgła z powodu niewydolnosci można między bajki włożyć bo i tak myślę że nie uzyskasz na tej turbince g2 jak właśnie 165KM a jak założysz większe turbo będziesz miał mega laga i myślę że i skrzynia mogła by szybko wyzionac ducha. Zapytaj Irbisa czy jest różnica po profesjonalnym chipie i czy sprzęgło nie wydała oraz czy jakoś drastycznie wzrosło zużycie paliwa? Chcesz moc kup profi chipa i to jest najtańsza zdrowa alternatywa.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 2:29, 12 Kwi 2016 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Gryzzli napisał:
Ponieważ b20f nie był zupełnie przygotowany do pracy pod turbo


A jaki to jest silnik Gryzzli, przygotowany pod turbo? Rozwiń tą ciekawą myśl.

Gryzzli napisał:
To tak jak byś stwierdził że chcesz uturbic silnik z koncernu VW 1.8 20v niby bliźniacze jednostka do 1.8 20v turbo mimo wszystko ta druga jednostka juz na wstępie jest optymalizowana i projektowa pod turbo.


Dojdziemy do tego, ale odpowiedz na pytanie pierwsze.

Gryzzli napisał:
Powinies tez poznać genezę powstania silnika b20f kiedy był projektowany i pod jakie potrzeby i dla kogo ?


Nie wiem dla kogo powstał, ale na pewno nie dla Volvo. Co to ma do rzeczy?

Gryzzli napisał:
Następna kwestia musiałbyś byś go odprezyc pod turbo


Odpowiesz na pierwsze pytanie, wrócimy do tego stwierdzenia. Na razie nie rozumiesz terminu odprężanie i nie wiesz po co się to robi.

Gryzzli napisał:
Jak byś sobie zadał trochę trudu to byś tez wyszperal ze do b18ft po lifcie można zastosować dwa sprzęgła niby takie same a rozne Jedno od Sachsa ma średnicę 215mm a od luka 220mm co jest już znaczna różnica względem standardowych 200 od b18ft przed lifta czy 205 od b20f


Pierwsza wartościowa informacja którą tu napisałeś. Nie wiedziałem że była 220, więc może nie trzeba będzie kombinować z zaciskiem.

Gryzzli napisał:
Zalozysz od klekota to bedziesz wyciskal pedal pustakiem bo w tych volvo nie ma zadnego wspomagania sprzegla


A diesle z tego okresu mają? Sprzęgło w 480 chodzi tak lekko, że po przesiadce z C30 myślałem że mi się zepsuło. Trochę twardszy docisk nie spowoduje problemów z wciskaniem sprzęgła.

Gryzzli napisał:
Rica na 150KM nie wymaga żadnych przeróbek wiec ta podmiane sprzęgła z powodu niewydolnosci można między bajki włożyć


40 koni różnicy (Rica podaje 160 koni po programie) to faktycznie skok i świadectwo mocarności sprzęgła. Poza tym ograniczeniem dla sprzęgła jest nie moc a moment obrotowy. Większy w RICA, ale dalej na niskim poziomie. Nie zdziwiłbym się gdyby nie graniczny dla sprzęgła.

Gryzzli napisał:
myślę że nie uzyskasz na tej turbince g2 jak właśnie 165KM a jak założysz większe turbo będziesz miał mega laga


Garret T2 powinien wystarczyć gdzieś do 190 koni, szczególnie w silniku o wyższym stopniu sprężania. A po to wstawiam właśnie B20F zamiast B18ft, żeby w razie zmiany turbiny na coś współczesnego mieć czym to napędzić.

Gryzzli napisał:
myślę że i skrzynia mogła by szybko wyzionac ducha.


I to jest pytanie. Nie wiem. Te skrzynie uchodzą za "papierowe" więc różnie może być. Mój target to przedział 200-220 koni. Nie umiem powiedzieć czy skrzynia to udźwignie, mam nadzieje że tak. Pomimo dużego skoku mocy i momentu nie mam zamiaru katować auta na torze. Ot co, czasami wcisnąć mocniej gaz, zawstydzić jakiegoś łysego w ałdi i tyle. Chciałbym generalnie zyskać dynamikę na dole, bo B18FT ma problem z rozpędzaniem się z wolnych obrotów i żaden chip tego nie zmieni.

Gryzzli napisał:
Zapytaj Irbisa czy jest różnica po profesjonalnym chipie i czy sprzęgło nie wydała oraz czy jakoś drastycznie wzrosło zużycie paliwa? Chcesz moc kup profi chipa i to jest najtańsza zdrowa alternatywa.


Pytać mogę, ale oglądając wykres ze strony RICA jakoś nie jestem przekonany że jest lepiej niż na MBC, szczególnie dół silnika wygląda podobnie jak zakładam że jest i u mnie. Chip RICA to sposób nie rewelacyjny, a prosty i szybki. W dodatku dosyć kosztowny jak na parę kilobitów danych do starego auta. Ale nie każdy musi grzebać się po łokcie w smarach i olejach żeby podnieść moc auta. Wystarczy program. Ja chce iść o krok dalej.

Czekam na odpowiedź, szczególnie na pierwsze pytanie z tego posta. Potem może nieco rozjaśnię Ci temat doładowania silników.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 6:19, 12 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Wiesz ja juz nie mam ochoty Ci tłumaczyć ani przedstawiać genezy silnika b20f .Poszukasz w necie wszystko znajdziesz.Jak oceniasz samochod po wykresach jak jedzie to życzę wszystkiego dobrego .B20f ma raptem 165Nm a robi taka robote wiec nie pisz ze 225Nm w b18ft po chipie nie zrobi wiekszej roznicy względem mbc ! To jest blisko 30% różnicy na plus wzgledem nominalu i przyrost blisko 25% mocy w KM oczywiscie wzgledem b20f sa to jeszcze wieksze roznice .Garret g2 napewno Ci nie wypluje 190KM no chyba ze ma jakies ukryte moce o ktorych nawet nie wie producent tych sprezarek a o ktorych Ty wiesz. Wiem jedno na moce około 160KM b18ft jest po prostu przygotowany i tylko volvo wie dlaczego nie sprzedawało w takiej specyfikacji tego samochodu i przypuszczam że zmiany po lifcie tym bardziej sugerowaly ze volvo chciało coś takiego zaoferować swoim klientom czemu jednak zrezygnowali nie wiem.
Reasumujac kup sobie tego b20f w cenie złomu bo nie wiele więcej zapłacisz Smile b18ft w cenie złomu juz ciężej będzie kupić ale może Ci się uda poskładaj z dwóch jeden podepnij to jakąś tzw "świnke"która to niby ogarnie i pokaż ze można z tego stworzyć coś naprawdę sensownego i nieprzeciętnie mocnego w dzisiejszych czasach w garażu bo o teori napisałeś juz na tym forum nie jeden elaborat a teraz pokaż ze takie szalone pomysły są jak najbardziej do zrealizowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Wto 8:28, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Wto 8:06, 12 Kwi 2016 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin