Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Turbo] Tuning ECU
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Turbo] Tuning ECU
Autor Wiadomość
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post [Turbo] Tuning ECU
Ciekawy temat z euroforum Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 0:29, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
Patryk
Starszy użytkownik
Starszy użytkownik



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

Post
Caly ten temat to taka troche gdybanina.. Nie ma takiej prostej zrozumialej instrukcji Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:32, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
randzit
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ech ....
Jedyne poważne forum na temat tuningu szwedzkich bolidów jest tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Poza wstępami etc, etc, na dole są wątki dotyczące Volvo.
Proponuje
[link widoczny dla zalogowanych]
i
[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawa stronka
[link widoczny dla zalogowanych]
Oprogramowanie, dokumentacja, etc na temat strojenia silników turbo.
Gorąco polecam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:20, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
Patryk
Starszy użytkownik
Starszy użytkownik



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

Post
Każdy głupi potrafi wstawić świnke i oddać to do strojenia.. Przydatną rzeczą było by znalezienie informacji jak KROK PO KROKU zmienić mapy w NASZYM KOMPUTERZEe + zdjąć boost cut'a ograniczając przy tym koszty do minimum. Ja cały czas szukam miejsca w którym ktoś KONKRETNIE na swoim przykładzie opisuje jak zwiększył moc, ile wytrzymuje skrzynia, ile bezpiecznie można dmuchnąć itd itd. Wejdźcie sobie na forum [link widoczny dla zalogowanych] i przeczytajcie temat gościa o nicku "Adriano". Ma mazdę 323GTX z podobnych lat produkcji co nasze Vki, tam siedzi silnik 1.6 T czyli pewnie podobna technologia co u nas. On bazował na forach zza oceanu gdzie wszystko opisane jak na dłoni. Słyszał ktoś coś o takim projekcie z 480tką w którym są jakieś konkrety na ~180 koni i o którym można sobie poczytać ?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:07, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
mistrzu480
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

Post
temat rzeka ja cały czas szukam i nic chyba tylko świnka pozostaje


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:26, 13 Maj 2011 Zobacz profil autora
bigdickbuster
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Dwie osoby jakie znam i zajmowały sie tematem, niestety nie udzielają sie juz na ef, a i zreszta jak mozna zauwazyc nie byly zbyt chetne do dzielenia sie konkretami... Co do wytrzymalosci-silnik znosi 170 km bez bolu, na tyle byl podkrecony w fazie projektu. Na ef jest gosc, ktory przejechal juz sporo z taka moca i wszystko jest ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:09, 13 Maj 2011 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Patryk napisał:
Każdy głupi potrafi wstawić świnke i oddać to do strojenia.. Przydatną rzeczą było by znalezienie informacji jak KROK PO KROKU zmienić mapy w NASZYM KOMPUTERZEe + zdjąć boost cut'a ograniczając przy tym koszty do minimum. Ja cały czas szukam miejsca w którym ktoś KONKRETNIE na swoim przykładzie opisuje jak zwiększył moc, ile wytrzymuje skrzynia, ile bezpiecznie można dmuchnąć itd itd. Wejdźcie sobie na forum [link widoczny dla zalogowanych] i przeczytajcie temat gościa o nicku "Adriano". Ma mazdę 323GTX z podobnych lat produkcji co nasze Vki, tam siedzi silnik 1.6 T czyli pewnie podobna technologia co u nas. On bazował na forach zza oceanu gdzie wszystko opisane jak na dłoni. Słyszał ktoś coś o takim projekcie z 480tką w którym są jakieś konkrety na ~180 koni i o którym można sobie poczytać ?


Nikt Ci nie napisze pelnej instrukcji strojenia bo niestety za darmo nie udziela sie takich informacji. Co do boost cut'a to akurat sa dostepne informacje jak go zdjac podobnie jak wszelkie info co do wytrzymalosci silnika i osprzetu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:49, 07 Cze 2011 Zobacz profil autora
mistrzu480
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

Post
GAWRON napisał:
Patryk napisał:
Każdy głupi potrafi wstawić świnke i oddać to do strojenia.. Przydatną rzeczą było by znalezienie informacji jak KROK PO KROKU zmienić mapy w NASZYM KOMPUTERZEe + zdjąć boost cut'a ograniczając przy tym koszty do minimum. Ja cały czas szukam miejsca w którym ktoś KONKRETNIE na swoim przykładzie opisuje jak zwiększył moc, ile wytrzymuje skrzynia, ile bezpiecznie można dmuchnąć itd itd. Wejdźcie sobie na forum [link widoczny dla zalogowanych] i przeczytajcie temat gościa o nicku "Adriano". Ma mazdę 323GTX z podobnych lat produkcji co nasze Vki, tam siedzi silnik 1.6 T czyli pewnie podobna technologia co u nas. On bazował na forach zza oceanu gdzie wszystko opisane jak na dłoni. Słyszał ktoś coś o takim projekcie z 480tką w którym są jakieś konkrety na ~180 koni i o którym można sobie poczytać ?


Nikt Ci nie napisze pelnej instrukcji strojenia bo niestety za darmo nie udziela sie takich informacji. Co do boost cut'a to akurat sa dostepne informacje jak go zdjac podobnie jak wszelkie info co do wytrzymalosci silnika i osprzetu.




co do wytrzymałości to też nie wyczytałem a szukam cały czas co i jak nikt nic nie wiem co z tymi naszymi silnikami niby porsche dubało ale co czy coś jest wzmocnione czy nie


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:08, 07 Cze 2011 Zobacz profil autora
GAWRON
Weteran 480
Weteran 480



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Zgadza sie Porsche dlubalo. Cala gora jest inna, wzmocniona. Silnik mial miec w serii 160KM. Jesli ktos nie zamierza dmuchac 1,5 bara lub wiecej to bym sie nie martwil zbytnio o wytrzymalosc. Doladowanie na poziomie 1bara nie robi wrazenia na podzespolach. Oczywiscie zakladamy ze wszystko jest w dobrym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:53, 07 Cze 2011 Zobacz profil autora
Gość








Post
A ma ktoś pojęcie jak zdjąć "boost cut'a"?
Pon 18:59, 01 Lip 2013
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Miałeś gotowe ecu sprzedawane przez Irbisa i problem rozwiązał by Ci się sam.A samo ominięcie z seryjną mapa to głupi pomysł


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:10, 01 Lip 2013 Zobacz profil autora
orneciak123
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orneta
Płeć: Mężczyzna

Post
I jak tam robił już ktoś chip Rica ?

Orientuje się ktoś w którym ecu zmieniają chipa ? czy w 2 coś robią czy tylko w ez210k


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:26, 22 Wrz 2013 Zobacz profil autora
swital
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
pogadaj z irbisem


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:36, 22 Wrz 2013 Zobacz profil autora
orneciak123
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orneta
Płeć: Mężczyzna

Post
Czy wszystkie ecu są zamienne w b18ft ?

bo mam u siebie zestaw pomarańczowy i nie posaida on eepromów z mapami ani jeden ani drugi
tak samo map sensor jest tylko do 2000mbar czyli odejmując ciśnienie atmosferyczne to moze zmierzyc tylko 1bar doładowania

ale to można w łatwy sposób obejśc można zastosowac map sensor od obojętnie jakiego vw afn 110koni w aluminiowej obudowie i niektórych 1z tam siedzą takie same tylko że do 250kpa po samej wymianie turbo będze tłoczyło 0.2 bara więcej bo się zmieni liniowośc czujnika


poniżej foto

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ale istnieją też wersje pomarańczowe ez210k dwupłytowego z eepromem bo mój ma tylko jedną płytę

jakoś inaczej były oznaczane ? i czy zamiast pomarańczo

[link widoczny dla zalogowanych]

i czy zamiast pomarańczowego mogę wsadzic fioletowe ?

[link widoczny dla zalogowanych]

niby mają pamięci czyli można je modyfikowac już
ale ciekawe czy wszystkie mają ?

Może uda mi się coś ruszyc w tym temacie bo mam kolegę co się zajmuje chip tuningiem także obróbka map nie była by wielkim problemem ale najpierw muszę zczytac i mu wysłac zawartości pamięci z tych 2 sterowników żeby oblukał co i jak w tym temacie

Najważniejsze to załatwic komutery do testów takie które mają epromy bo dzwoniłem do ludzi co mają wystawione na allegro to nikt nie chce rozebrac i zrobic zdjęcia

Wymienialiście sterowniki ze starszych na najnowsze niebieskie ? chodzą normalnie zamiennie ?
Czy przypadkiem zębnik czytnika wału na kole zamachowym się nie różnił ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orneciak123 dnia Nie 23:55, 22 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy
Nie 22:59, 22 Wrz 2013 Zobacz profil autora
Gryzzli
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Wydaje mi sie ze nie trzeba kombinować z mapsensorem tylko wgrać Nowe mapy. Bo normalnie ciśnienie jest regulowane do 0.6 Bara a gdyby ustawił ze turbo pompuje do 1.0 Bara to i tak będzie potężny przeskok:-) Jeszcze tylko dodam ze do modow lepsze sa ecu właśnie te z jedną płytką a nie podwójne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Pon 8:16, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Pon 8:13, 23 Wrz 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin